29 Mayıs 2008 Perşembe

İZ

ilk ortaokulda hayal ettim seni.
koyu renk uzun saçlar biçimlendirdim sana kocaman kahverengi gözler.
hiç mavi gözlü olmadın.
çünkü ben çikolata rengi gözleri seviyordum.
sıcak bir kahve gibi.
bazen ela oldu gözlerin ve bazen yeşil kum taneleri koydum gözlerine.

sessiz bir duruşun vardı senin.
benim gibi değildin.
ayakların yere basardı.
sana şarkılar tutardım türk pop müziği yeni patlamıştı.
tarkan musti kenan dinlerdik kızlarla.
ve dedikodu yaparken asla sınıftaki erkeklere bakmazdım.
sıradanlardı hep.
bir gün derdim karşılaşacağız ama ne zaman.

seni bulmak için yıllarca bekledim.
bir hayaldin hep.
adını bilmiyordum.
hayaldin ya gökyüzündeydin sanki.
aşkın gökyüzü hali dedim sana.
ismin hangi harf ile başlıyordu bilmiyordum.

sana şiirler yazıyordum ama hiç yoktun.
düşlerime alıyordum seni,
hiç konuşmuyorduk.
kalın kaşlar ekledim sonra sana babamınki gibi.
boyunlu kazaklar giydirdim.

bana şarkılar söyle istedim.
söyledin.
gitme dedim hep gitme ama sen gittin.

hala düşlüyorum seni.

adını bildiğimi sanıyorum bazen.
adın hangi harfi ile başlıyor biliyorum.
adını söyle bana.
bekliyorum.

yazın gelmesini istiyorum.
yaş başını almış gidiyor.

ben hala ortaokuldaki küçük kız gibi seni düşünüyorum.
en son üniversitede gelirdin aklıma.
sonra kovdum seni aklımdan.
yine geldin.
bu kez ben seni çağırmadım.
kendin geldin.
ben sadece oyalanıyordum hayatla.

ve yine girdin kalbimin oyuklarından
çünkü sen hınzır adam tüm yolları biliyordun.
sensiz olamayacağımı,
seni sevmekten vazgeçmeyeceğimi.

bana bir şarkı yolla iç sesinden,
bilmediğim tüm notaları diz, anlamadığım tüm dillerde söyle.

içine kendinden koy, yastığa kafanı koyduğun andaki yüz ifadeni
ağzına aldığın ilk ekmek parçasının lezzetini.
terini koy içine, parmak izlerini eski kitaplarda bıraktığın.
içine biraz mavi koy biraz sarı .
beni düşün de oku son bir kez.

sana yazdığım tüm sözleri yüzünde bir gülümseme ile erit
ve elimi tut bırakacak olsan bile sıkı sıkı tut.
tut ellerimi dudaklarını dudaklarıma sar.

ve bir iz bırak bileyim bu senin dokun ve kokun kalsın tenimde...

Hiç yorum yok: